Кривий Ріг придбає 10 турецьких автобусів у фірми, яка проходить у справі щодо розкрадання коштів
20 березня КП «Міський тролейбус» уклав договір з ТОВ «Сучасні вантажівки» на поставку 10 турецьких автобусів Güleryüz Ecoline. Вартість одного автобуса складає 10,89 мільйона гривень, а сума договору – 108,9 мільйона.
Автобуси з низьким рівнем підлоги Güleryüz Ecoline 12 мають поставити до 20 грудня 2023 року включно. Згідно інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, наданої учасником ТОВ «Сучасні вантажівки», вони відповідають екологічному стандарту Euro6. Пасажиромісткість 64 особи (зокрема не менше 27 сидячих місць). 2023 року випуску.
За інформацією в системі «Прозорро», замовник відхилив дешевшу пропозицію від ТОВ «Зернотрейд», у звʼязку з тим, що такий учасник процедури закупівлі не надав забезпечення тендерної пропозиції, а також у звʼязку зтим, що тендерна пропозиція ТОВ «Зернотрейд» не відповідає умовам технічної специфікації тощо. Фірма пропонувала автобуси Asiastar JS6120 за 99,711 млн.
Учасники, що хотіли поставляти автобуси українського виробництва марок «Електрон» та «Еталон» не подали заявки на участь у торгах через, на їхню думку, дискримінаційні умови.
Чернігівський автозавод (корпорації «Еталон») заявляв про те, що умови тендера прописані саме під турецькі автобуси.
Львівський «Завод «Електронмаш» звернувся до Антимонопольного комітету України (АМКУ) зі скаргою. На заводі, зокрема, зазначали, що умова висоти підлоги над рівнем дороги не вище 360 мм суперечить українському законодавству, яке визначає таку висоту не вище 340 мм. Також обмежувала учасників вимога ширини автобуса не більше ніж 2500 мм, і скаржник просив встановити її 2550 мм. Проте замовник торгів ще до розгляду скарги вніс ці зміни до тендерної документації і з інших питань АМКУ відмовив у задоволенні скарги.
Серед іншого, замовник потребував підтвердження від комунального підприємства «Центр електронних послуг» Криворізької міськради щодо сумісності автобусів з автоматичною системою оплати проїзду. Простими словами, можливість розміщення в них валідаторів. Представники «Завод «Електронмаш» зауважили:
«Система оплати проїзду є додатковою опцією для автобусів і в кожному місті реалізована на базі різних технічних рішень. Це питання вимагає часу на узгодження. Вирішити його за період з дати оголошення тендеру до дати подання пропозицій неможливо. Вимога про надання підтвердження від організатора системи АСООП у м. Кривий Ріг (КП “Центр електронних платежів” Криворізької міської ради, ЄДРПОУ 43022656) написана для учасника який заздалегідь погодив цю систему до оголошення даної закупівлі. Ця вимога є демонстрацією замовником антиконкурентних дій. Оскільки процедура відкритих торгів з особливостями допускає участь одного учасника, то ця вимога свідчить, що закупівля організована для одного конкретного учасника, який знав про цю вимогу заздалегідь».
20 березня, саме в день підписання угоди між замовником та продавцем, Державна аудиторська служба України розпочала моніторинг процедури закупівлі у зв’язку з виявленням органу державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Переможець торгів – ТОВ «Сучасні вантажівки» засноване у Києві у 2008 році, належать через ТОВ «Супермаркет вантажної автотехніки Автек» та ПАТ «Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд «Коннект» брату та сестрі Євгенію та Ользі Мещаніним.
Раніше фірма займалася постачанням продукції Мінського автомобільного заводу. Зокрема, КП «Міський тролейбус» придбав у неї 11 автобусів МАЗ у 2017 році та ще три автобуси у 2020 році.
Через одну з закупівель правоохоронці порушили кримінальну справу. СБУ з’ясувала, що директор одного з комунальних підприємств Кривого Рогу в обхід тендерних процедур закупив для міста автобуси та тролейбуси за ціною майже вдвічі вищою за відпускні ціни заводу-виробника.
В тексті ухвали Центрально-Міського районного суду м. Кривого Рогу йдеться, що на придбання трьох автобусів та восьми тролейбусів у фірми-посередника «Сучасні вантажівки» КП «Міський тролейбус» та ПАТ КБ «Приватбанк» уклали договір фінансового лізингу на суму близько 60 мільйонів гривень.
За результатами судово-економічної експертизи, оборудка завдала територіальній громаді Кривого Рогу майнової шкоди на майже 7,3 млн грн.
Це не завадило директору КП «Міський тролейбус» Олександру Приходьку в грудні 2022 року отримав подяку з рук в.о. очільника міста Юрія Вілкула.